Nähausbildung durch den HHK e.V. in Tansania - HHK Helfende Hände für Kinder e.V.

Nähausbildung durch den HHK e.V. in Tansania

Projekte
Helfende Hände für Kinder e.V.Patenkind und Patenschaften in Tansania / Afrika Ativitäten 2018
Nähausbildung:

In Zusammenarbeit mit einem örtlichen Kindergarten wurden in 2020
4 Nähmaschinen angeschafft.
Ziel ist es eine Ausbildung zur Näherin / Näher anbieten zu können.
Hierzu wird in Moshi/Msaranga mit einem örtlichen Kindergarten zusammengearbeitet.
Der Kindergarten stellt einen großer Raum, in dem die Ausbildung stattfindet zur Verfügung.

Der HHK übernimmt:
Die Anschaffung der Nähmaschinen,
Anschaffung von Verbrauchsmaterialien und
Die monatliche Zahlung einer Unterichtskraft.

Es ist geplant, einfache Dinge herzustellen und diese auch auf einer nahegelegenen Lodge zum Verkauf
für Touristen anzubieten, damit sich das Projekt -zumindest etwas- selber trägt.

Nähmaschinen für Ausbildung

Durch die Corona-Krise, ist der Start der Ausbildung ausgesetzt.
In der Zwischenzeit wurden die Rahmenbedingungen erörtert und ein
Ausbildungsprogramm ausgearbeitet.

LIST OF TRAINING COURSE  IN TAILORING.

THE SEWING CLASS WILL BE FOR THE DURATION OF 1 YEAR AND WILL CONSIST OF 2 SEMISTERS – THE COURSE FOR SEMISTER ONE AND TWO:-

SEMISTER 1
  1. To learn and understand a sewing machine and the use of all the parts of your sewing Machine, their value and importance as and income generating tool to achieving a better life,
  2. To learn how to clean, service and care for your sewing machine before and after using it,
  3. To update your mathematics and simple book keeping as a means to operate a sustainable large and small scale business,
  4. To learn and understand all deferent measurements and record keeping,
  5. To learn how to measure deferent size and height of people and memorize them,
  6. To learn deferent types of clothing material and understand their behavior, texture and etc,
  7. To learn how to cut clothing material to size and to care for clothing material during sewing and after,
  8. To learn sewing and ironing deferent types of clothing material and their texture,

SEMISTER 2
  1. To learn how to make deferent types of dresses and other fashion,
  2. To learn how to think and initiate a new fashion of a dress wear,
  3. To learn how to make deferent beddings, curtains and upholstery,
  4. Learn how to enjoy sewing as a profession and income generating activity that you can continue to do even if you are 80 years old in any type of environment including your own home.

PREPARED BY TEACHER: ESTER MOSHI,
SEWING CLASS TEACHER AND OVEROL TAILORING SUPERVISOR.

Ende 2021 sind die Vorbereitungen in vollem Gange.
Ein Ausbildungsstart wird voraussichtlich im Januar 2022 erfolgen.
Helfende Hände für Kinder e.V in
Deutschland:
Helping Hands for Children Comp. Ltd. in
Tansania:
Helfende Hände für Kinder e.V. (HHK) ist ein seit 2007 eingetragener und als
gemeinnützig anerkannter Verein.
Amtsgericht Kehl Az.: VR 622 / 2007, Finanzamt Offenburg, Außenstelle Kehl, AZ.: 14048/36304
Helping Hands for Children
Comp. Ltd.